• Gedigen insats mot Österlen

    Det blev oavgjort i första träningsmatchen för säsongen när Nosaby och Österlen spelade 2-2 på Skillinge IP efter 2-1-ledning i halvtid för hemmalaget. Nosaby stod upp bra mot topptippade Österlen som förvisso hade större bollinnehav men rent chansmässigt skapade Nosaby flest klara målchanser. Tränaren Stefan Liljegren var mycket nöjd med killarnas insats. Trots många nya spelare som inte spelat på denna nivån innan gjorde laget en mycket gedigen match. Nosaby mål gjordes av Olle Kjellman-Olblad efter snyggt väggspel med Max Sandberg som också spelade fram och Andreas Grahms kvittering till 2-2. I nästa träningsmatch 22 feb kl 12.00 på Kristianstad IP möter Nosaby Karlshamn United A-Lag 15 feb 2020
  • Tuff premiär

    Efter en månads tuff försäsongsträning är det nu dags för första träningsmatchen mot hårdsatsande Österlen FF på Skillinge IP. Avspark imorgon kl 12.00. Österlen har som målsättning i år att vara med i toppstriden och värvat in rutinerade spelare från bl a Trelleborgs FF. Det blir ett tufft test för Nosaby som förutom nytt tränarpar även har många nya namn i truppen. Som vanligt när det gäller träningsmatcher kommer alla tillgängliga spelare få speltid. A-Lag 14 feb 2020
  • Ny mittback

    Idag blev det klart att Nosaby förstärker försvaret med 23-årige mittbacken Ameer Naseer Naji som senast var i Kristianstad FC under hösten och innan dess i Bromölla och IFK Hässleholm. Ameer återvänder till Nosaby IF då han spelade i vårt pojklag födda 1996 och blir åter lagkamrat med Boris Bozic. Vi hälsar Ameer välkommen tillbaka till Nosaby IF A-Lag 3 feb 2020
  • Finalförlust i förlängningen

    Det blev en tuff kväll för Nosabys seniorer i Bromöllas inneturnering. Av 3 matcher gick 2 till förlängning. Inledningsvis mötte Nosaby IFK Karlshamn i kvartsfinalen och det blev en jämn och målrik historia där Nosaby stod som segrare med 5-3. Stor segerorganisatör var Olle Kjellman-Olblad som svarade för 3 av målen. I semifinalen väntade VMA IK som slog ut KFC med hela 5-2 i sin kvartsfinal. Nosaby såg ut att ha kontroll på matchen och gick upp till en 2-0-ledning genom mål av Boris Boris Bozic och Max Sandberg men tappade fokus sista 4 min och VMA kunde både reducera och kvittera till 2-2 innan slutsignalen ljöd. Förlängningen var avvaktande men till sist efter över 5 minuters övertid med bara 3 utespelare plus målvakt på plan kunde Anton Bloom göra segermålet efter ett snyggt anfall. I finalen efter en kort efter väntade hemmalaget Bromölla som hade haft en bekvämare resa till finalen med 3-0 mot Vanneberga och 1-0 mot Mjällbys ungdomar och vilade under nosabys semifinal. Finalen blev mycket jämn och lagens följdes åt men det var Bromölla som var i ledningen både med 1-0 och 2-1 men Nosaby gav sig inte utan kunde kvittera genom Max Sandberg och Julian Grozdanovski. 2-2 slutade matchen och en ny förlängning tog vid. Nosabyfansen hoppades på revansch på för förra årets semifinalförlust i förlängningen men det blev tyvärr en repris och efter ca 5 min i spel 3 mot 3 avgjorde Elyas Bouzaiene matchen till 3-2. Trots finalförlusten gjorde Nosaby en riktigt bra finalkväll med tanke på många nya spelare i truppen. Den som utmärkte mest var nyförvet från IFK Osby Olle Kjellman-Olblad inte bara för sina mål utan visade prov på bländande teknik och spelförståelse. Olle blir intressant att följa under säsongen. Efter detta avbrottet i den tuffa försäsongträningen fortsätter seniorerna träna 3 konstgräspass och ett fyspass i veckan fram till den 15 februari då Nosaby möter förhandsfavoriten till seriesegern Österlens FF i Skillinge i första träningsmatchen. A-Lag 31 jan 2020
  • Visa fler nyheter