• Dags för Alliansen

    28 december är det dags för gruppspel i Alliansen. Turneringen som Nosaby så många gånger varit nära att vinna men aldrig lyckats. Nosaby ställer upp med 2 lag i Herrklassen ett seniorlag och ett lag med våra juniorer. Först ut är vårt seniorlag som spelar i Grupp 3 och inleder kl 9.50 mot Näsby 2. Övriga lag i gruppen är Everöd, Rinkaby och Gärds Köpinge. J-laget som spelar i Grupp 10 inleder mot Åsums BK kl 16.05. Övriga lag i deras grupp är Kiaby och Tollarp. Övriga speldagar är 2 januari (16-delsfinaler herrar), 3 januari (8-delsfinaler herrar) och 6 januari (finaldag). Du hittar hela lottningen här A-Lag 23 dec 2019
  • Tidig julklapp Grahm förlänger

    Tomten kom tidigt i år till alla nosabysupportrar. Det har varit oklart om Andreas Grahm skulle fortsätta satsa trots flytt, tillökning i familjen och nytt jobb men i helgen blev det klart att Andreas kör på i Nosabytröjan även under 2020. För Nosabys offensiva spel har Andreas varit ovärderlig sedan han kom från KFC hösten 2018. Han är ständigt ett orosmoment för motståndarförsvaren och när han får målchansen tar han den. 32 mål på 34 matcher i nosabytröjan talar sitt tydliga språk. A-Lag 22 dec 2019
  • Julian gör nysatsning

    Julian Grozdanovski som återvände till Nosaby under hösten efter ha brutit kontraktet med KFC kommer köra på i Nosaby IF kommande säsong. Tack vare förbättrade arbetstider kan Julian satsa fullt ut på fotbollen igen. Hans teknik, snabbhet och spelsinne kommer tillföra mycket i Nosabys offensiva spel. Jullians rutin blir också viktig för Nosabys unga spännande spelartrupp. A-Lag 16 dec 2019
  • Anton Persson klar

    Det har ryktats en tid om att Vannebergas kapten Anton Persson var på väg till Nosaby och idag blev det klart. Anton som gjorde en kanonsäsong på innermittfältet och ett bevis på detta är att han är en av 3 nominerade i kategorien "Bäste mittfältare Div 4-7 2019" i Bladets omröstning. Noterbart att han konkurrerar med vårt nyförvärv Olle Kjellman-Olblad från IFK Osby och tidigare Nosabyspelaren Marcus Thuvesson. Antons moderklubb är VMA IK men har de senaste 5 säsongerna representerat Vanneberga och varit med på resan upp genom serierna. 3 snabba 1. Mycket välkommen till Nosaby IF. Vad var det som gjorde att Du valde Nosaby IF? Efter 5 fantastiska år i Vanneberga kände jag att jag behövde en ny utmaning och att det var dags att prova högre upp i seriesystemet. När Nosaby hörde av sig och erbjöd provträning var jag och testade och fick ett mycket gott intryck av klubben och det nya tränarparet 2. Vilken typ av spelare är Du? Jag är en hårt arbetande innermittfältare som lever mycket på min fysik men är också gärna med i anfallsspelet (8 seriemål 2019). Förutom mittfältare har jag även tidigare spelat ytterback 3. Vilka förväntningar har du på säsongen? Det kommer bli en kul säsong med många derbyn. För egen del siktar jag på att kriga om en plats i startelvan och ge allt på träningarna A-Lag 13 dec 2019
  • Visa fler nyheter