• Derbyvinst!!

    Nosaby tog 3 nya poäng i dagens heta derby på Strandängen när Bromölla besegrades med 3-2 efter 3-1-ledning i halvtid. Det var en typisk derbymatch utan skönspel utan mest kamp även om de riktigt tuffa närkamperna uteblev. Istället var det ett otal frisparkar som ryckte sönder matchen. Inför matchen highlightade Bladet Robin Lindskog i Nosaby och Calle Nilsson i Bromölla och båda hann presentera sig i målprotokollet de första 10 minutrarna. I 3:e min var Robin hetast i straffområdet när Bromölla inte fick bort Boris Bozic långa inkast och Robin forcerade in bollen från nära håll. Bromölla kvitterade i 10:e min när ett tillbakaspel blev för kort och Calle Nillson hann före Max och kunde enkelt peta bollen förbi honom och rulla in bollen i öppet mål. Bromölla hade mest boll i inledningen men Nosaby var farliga i omställningarna. Nosaby tar på nytt ledningen i 19:e min efter ett försvarsmisstag när en bromöllaback bröstade ned bollen men inte bättre än till Max Sandberg som fälls i straffområdet. Max Sandberg tar själv straffen och sätter den som vanligt säkert i nät. Efter målet blev spelet statiskt med mycket spel på mitten och få målchanser och mest frisparkar. Nosaby drygar ut ledningen i 39:e minuten när Andreas Grahm på nytt når högst i en luftduell och nickar in 1-3 från nära håll. Bromölla forcerar sista 5 min i första men 1-3 höll sig till halvtid. I början av andra tar Bromölla över matchen spelmässigt och parkerar på Nosabys planhalva samtidigt som nosaby drar sig tillbaka för att spela på resultat. Bromöllas tryck ger utdelning i 55:e min efter ett tveksamt försvarsspel när Nosaby inte får bort ett lågt inspel från höger och Calle Nilsson kan stöta in bollen från nära håll. Max Sandberg får ett gyllene läge 5 min senare att avgöra matchen när hemmakeepern är utanför straffområdet och tappar bollen efter hög press av Andreas Grahm. Max får chansen att lobba in bollen i öppet mål men bollen går över. I 65:e min kommer Nosaby 3 mot 3 i en snabb omställningen som Max avslutar men även detta går över. Sista 30 min pressar Bromölla och Nosaby sjunker lite väl långt ned i planen men värmen börjar ta ut sin rätt och skärpan i passningar och avslut är inte den bästa i hemmalaget. Dessutom görs det ett antal byten i båda lagen vilket gör att matchkvalitén sjunker. Bromölla har någon halvchans på en hörna i matchens slutskede men är annars trots stort bollinnehav uddlösa framåt förutom Calle Nilsson som hela tiden är ett orosmoment. I matchens sista sekunder får hemmalaget en bra kvitteringschans på en frispark 20 m från mål men denna blir resultatlös och Nosaby kan bärga 3 tunga poäng och haka på i övre halvan av tabellen. Nosaby gör bra första halvlek men i andra blir det stundtals långt mellan lagdelarna och man ligger inte nära i markeringen och pressen. Andreas Grahm gör ett enormt jobb med sitt uppoffrande spel och han vinner nästan alla luftdueller. Försvarsmässigt håller man ihop det bra centralt sista halvtimmen och bjuder inte på någonting. Nu är första derbyt av 3 avverkat och nästa blir på Kristianstad Fotbollsarena mot Hässleholms IF. Avspark 12 juni kl 19.00 och våra sponsorer bjuder alla på fri entré. Kom i tid för kl 18.30 presenteras våra ungdomslag på Innerplan och i halvtid blir det presentation av Kristianstad IK:s allsvenska trupp o nyförvärv. Dessutom är det godisutdelning till alla barn i halvtid. En riktig Derbyfest som Du inte får missa. A-Lag 6 jun 2019
  • Sportväskorna har kommit

    Sportringen meddelar att beställda sportväskor har kommit och finns att hämta i Härlövsbutiken. Nosaby IF 2 jun 2019
  • Nosaby klättrar i tabellen

    Nosaby tog en ny tung seger i bortamatchen i Jönköping mot Råslätt. Segersiffrorna skrevs till 3-2 efter ledning i halvtid med 2-1. Råslätt som efter en tung start på säsongen tog beslutet att byta tränare så sent som igår. Matchen avgjordes i svåra yttre förhållanden med en mycket stark vind som blåste i planens längdriktning. Nosaby började i motvinden men trots detta fick laget ett drömstart när Boris Bozic kom före hemmalagets målvakt på Max Sandbergs frispark och nickade in 0-1 efter 3 minuters spel. 10 minuter senare kvitterade Råslätt när en målvaktsutspark som med vindens hjälp hamnade bakom nosabys backlinje och friställde en hemmaanfallare som lobbade in bollen till 1-1. Nosaby replikerade nästan omgående i 23:e min när Andreas Grahm fick en perfekt djupledsboll av Adam Winberg och fri med målvakten placerade in bollen till 1-2. Sista kvarten hade hemmalaget mer boll men var uddlöst framåt och 1-2 stod sig till paus. Nosaby fick på nytt en drömöppnnig i andra när Max Sandberg kom runt på sin vänsterkant och spelade bollen snett inåt bakåt till Andreas Grahm som satte bollen i nät till 1-3 i 49:e min. Råslätt gav sig inte utan reducerade till 2-3 efter en hörna bara 2 minuter senare. Sista halvtimmen var det hafsigt spel med få målchanser. Nosaby spelade på resultatet och Råslätt hade inga riktigt heta kvitteringschanser utan matchen slutade 2-3 och 3 tunga poäng bärgades. Nosaby är efter den tunga starten uppe på 4:e plats i tabellen dock med en match mer spelad än de flesta lagen. Laget har vunnitt 4 av de senaste 5 matcherna och har en bra form. Nu väntar en intressant junimånad som inleds med 3 derbyn mot Bromölla på Nationaldagen på Strandängen, sedan följer Hässleholms IF 12 juni på Kristianstad Fotbollsarena och 19 juni möter Nosaby IFK Hässleholm på Österås för att sedan förhoppningsvis ta revansch på Karlskrona 25 juni på Nya Vallbjörka och IFK Berga 29 juni i Kalmar. Dessutom skall DM-matchen mot KFC också klämmas in. Ett tufft men mycket intressant schema. A-Lag 30 maj 2019
  • Viktig seger

    Nosaby tog 3:e raka hemmasegern i serien i eftermiddagens match mot Österlen FF mrd 1-0 efter samma siffror i halvtid. Det var mer kamp i än skönspel i matchen och domaren delade ut många gula kort. Matchinledningen var jämn. Österlen hade något mer bollinnehav. Nosaby var vassa i sina omställningar. Framförallt hade Max Sandberg ett övertag på sin vänsterkant. Det var också där 1-0 målet rullades upp när Max slog en djupledsboll till Robin Lindskog som väggade tillbaka till Max som satte bollen snyggt i mål i 20:e minuten. Ett riktigt snyggt fotbollsmål. Bara 2 min senare var Österlen nära att kvittera men Max gjorde en mycket bra reflexräddnnig på en nick från nära håll. Nosaby skapade ett par chanser till innan halvtid men avsluten gick utanför. I början av andra gick Österlen för en kvittering men var inte riktigt nära. Nosaby jämnade ut spelet. Matchen gick i stå och det var mest kamp på mittfältet med många avbrott occh fokusering på domslut. Sista 10 min satsade Österlen allt framåt vilket gav Nosaby mycket bra omställningslägen men tyvärr satt inte sistapassen utan det blev nervösa slutminutrar när Österlen radade upp hörnor. Nosaby höll undan och tog en oerrhört viktig 3-poängare. Segern innebar att laget klättrade ett par placeringar i tabellen. Dock vann bottenlagen och tabellen är verkligen mycket jämn så det gäller för Nosaby att fortsätta plocka poäng och dryga ut avståndet till kvalplatsen nedåt. Nu väntar 2 st 6-poängsmatcher på bortaplan. Först mot Råslätt i Jönköping 30 maj som var topplag ifjol men inlett svagt i år och sedan ett hett derby mot Bromölla på Nationaldagen. A-Lag 25 maj 2019
  • Visa fler nyheter