• Tack för ert stöd!

    Nosaby IF är en del av Svenska Spels initiativ Gräsroten som årligen delar ut miljoner till ungdomsidrotten. I dagarna var det utdelning för perioden 1 okt 2021-30 september 2022. Totalt fördelades 35 miljoner till föreningarna. Av dessa erhöll Nosaby IF 12.601 kr. Fördelningen baseras på hur många supportrar som valt att stödja respektive klubb (max 3 per person) och hur mycket dessa har spelat. Nosaby IF har 435 supportrar som stödjer klubben vilket vi är mycket tacksamma för men vi har plats för fler. Du som ännu inte är med gå in på denna länk och välj att stödja Nosaby IF. Du kan också ansluta Dig via bannern uppe till höger om Du läser detta på din dator eller i din spelbutik nästa gång du spelar. Kom ihåg om Du spelar på både Sport & Casino och Tur att registrera Dig på båda. Tack för Ditt stöd A-Lag 12 nov 2022
  • Leo E. Qvarnström förlänger

    @leoeqvarnstrom är blå även nästa år! Leo gör nästa år sin fjärde säsong för Nosaby, vi pratar med Leo!? 1. Hur känns det att fortsätta vara en del av Nosaby familjen? -Det känns bra! Det är en fantastisk grupp som vill mycket! 2. Varför föll valet att fortsätta med Nosaby? -Ledningen och Matte har presenterat ett väldigt intressant projekt och en vision jag vill vara med om under 2023 3. Vad ser du mest fram emot nästa säsong? -Många heta matcher i närområdet, KFC, Hässleholm och VMA en otroligt kul serie att få vara med om 4. Ordet är fritt! -Hoppas jag får se alla härliga supportrar på plats och stötta oss när vi fortsätter måla Kristianstad blått 💙💙 A-Lag 10 nov 2022 0kommentarer
  • Jens Pettersson ny assisterande tränare för A-laget

    Nosaby IF kan nu stolt presentera vår assisterande tränare Jens Pettersson!vår huvudtränare Mats Andersson vår nu 30 års erfarenhet vid sin sida! Vi pratar med Jens 1. Välkommen Jens! Hur känns det att vara en del av Nosaby familjen? -Tack! Alltid kul och spännande med nya uppdrag. Nosaby är en förening med ambitioner så det känns verkligen roligt och inspirerande att få vara en del av detta. 2. Berätta lite om dig själv? -58 år ung! Är från Bromölla men bor i Öllsjö. Har haft ledaruppdrag i snart 30 år på olika nivåer så lite rutin finns det. Frugan ( Ingela) har spelat i Wä. Dotter Moa är ledare i IFK Göteborgs damlag o sonen Max spelade senast i Bromölla så det blir en hel del fotbolls snack när vi träffas. 3. Varför föll valet på Nosaby? -Matte är helt klart den drivande faktorn. Vi har spelat tillsammans i Bromölla och känt varandra sen pojklags tiden samtidigt som Matte har pratat oerhört gott om förening, ledare och spelare. 4. Vad ser du mest fram emot nästa säsong? -Jag är en liten del i ett stort puzzel som ska läggas. Får vi ihop alla bitarna blir det riktigt bra och då fortsätter vi som Nosaby avslutade den gångna säsongen. Mitt motto är ” Det viktigaste är inte att deltaga utan att vinna. O helst stort” A-Lag 8 nov 2022 0kommentarer
  • Cupframgång

    Vårt 14-årslag var i helgen i Göteborg och deltog i GO Open. I turneringen som arrangeras av klassiska GAIS deltar några av landets bästa P14-lag.och spelas på konstgräs. Cupen inleddes med gruppspel där Nosaby slutade 3:a i en mycket tuff grupp på 4 poäng. Det innebar B-slutspel och laget tog en stabil seger i kvartsfinalen med 2-0 mot Norrby. I semin mötte laget Lunds BK som Nosaby slog i serien men denna gång fick Lund revansch och vann med 3-0. Killarna gjorde en mycket bra turnering och visar att Nosaby än en gång hävdar sig väl mot de bästa lagen i landet. Matcher o tabeller hittar Du här. Nu väntar inomhuscuper för de flesta av våra ungdomslag. Många av lagen deltar i Indoor cup i Bromölla kommande helger. Idag inledde 6-åringar som deltog med 4 lag och spelade med sarg för första gången, När det gäller cupspel är det inget slutspel och resultat för barn upp t o m 12 år. Traditionellt cupspel startar fr o m 13 år. Nosaby IF 6 nov 2022
  • Visa fler nyheter